понеделник, 4 август 2008 г.

Българи играха молдовски и гагаузки танци…

Бесарабски българи играха молдовски и гагаузки танци по време на фолклорният фестивал в Пловдив. Дочувайки коментарите по техен адрес те побързаха да предупредят- всичко разбираме…Трупата е създадена първо като самодеен състав, а от 1986 година е професионален гагаузки ансамбъл за песни и танци. В ансамбъла не всички са гагаузи. В нашия край живеят руснаци, украинци, българи, чехи и сърби.Една част от танцьорките говорят прекрасно български език. Аз съм българка-напевно изрече Катерина Стойнова. Родена съм в Молдова, но се чувствам българка. Няколко пъти съм идвала в България и много ми харесва. В нашия град имаме училище, в което изучаваме български език. На коледа ходим да коледуваме по къщите. Имаме си българска църква” Света Мария”.
Освен молдовци на фолкфеста участваха още състави От Белгия, Грузия, Гърция, Турция, Словения, Испания и Румъния. Ферията по центъра на Пловдив откриха белгийците с атрактивно размахване и подхвърляне на знамена. Горещ темперамент пък показаха испанците, които сами си акомпанираха с кастанети. По традиция малките ансамбълът от Грузия си танцуваха на пръсти, като в състава беше и най-малкия участник- само на 7 години.Както миналата година така и тази нашите комшии от Турция закриваха всяка фестивална вечер. Техните танци определено се харесваха на публиката.

Повече за самия фестивал от снимковия репортаж


Няма коментари: